miercuri, 13 august 2008

STEAUA - GALATASARAY

Azi e maaare meci!! (bine, pentru cei care nu stiu, toate meciurile sunt mari).
Sunt de 4 ani cu iubitul meu. Sau ca sa ma exprim pe limba lui.....de 4 campionate!! Ei bine, nu as vrea sa fac un mic calcul si sa va zic la cate meciuri am fost pusa sa ma uit in aceste 4 campionate de cand suntem impreuna.
Totusi, se impune o mica recapitulare. Avem asa: meciurile din capionatul intern, cele din Chempions League, Cupa UEFA, cupa Intertoto. Am mai prins impreuna si un Campionat Mondial de fotbal si parca doua Europene. (sper ca nu am uitat nici un campionat. Nu de alta, dar mi-as crea probleme in relatie). Ganditi-va ca toate aceste campionate au sute de meciuri care TREBUIE vazute, iar fiecare meci are cate 90 de minute (mi-e prea mila de mine ca sa mai pun in calcul si prelungirilie).
Dar sa trecem peste si sa vorbim despre meciul de diseara!!!
In seara asta nu o sa am nici o sansa sa vorbesc cu Domnul meu Stelist. E prea emotionat pentru meci si prea ocupat sa faca in minte planul de atac si sa gandeasca schema de aparare!! Oricum, daca vreti sa stiti, EL e cel mai bun antrenor de fotbal. El si cu toti ceilalti barbati care stau la mese cu berea in fata si privesc meciurile. Se pare ca prin nu-stiu-ce-efect miraculos berea le insufla o mare inspiratie si o mare pricepere in ale antrenatului. Ei stiu cel mai bine cand trebuie cineva schimbat, daca sa se introduca pe teren un varf in loc de fundas, daca schimbarea sa fie post-pe-post etc..... Eeeeiii, este foarte complicat!
Si nu stiu cum se face ca saraca Steaua, din atatea mii de antrenori cu mintile limpezi si cu o pricepere desavarsita, ea s-a pricopsit tocmai cu Lacatus. Cat ginion pe capul ei!?!
Oricum, orice nepriceput ca mine stie ca de fapt Steaua a fost "creata" de Zenga si Protasov (am tinut bine minte, nu, iubitule?). Daaaaaa.....aia antrenori!!!
Diseara, o sa vina el, barbatul vietii mele acasa, o sa faca dus si o sa ma intrebe "iesim sa vedem meciul?" (de parca "Nu iesim" ar fi o varianta de raspuns!!).
Meciul incepe la 9:15; deci noi o sa fim la terasa de la 8:30. Cum adica de ce asa de devreme? Ca sa aibe timp, impreuna cu ceilalti antrenori, sa discute planul de atac!!
O sa se aseze strategic la masa, cu privirea perpendicular pe ecran, o sa isi comande licoarea fermecata (berea!!) si o sa inceapa dezbaterile: cine intra in pimul 11?, aaaaa......nu pot sa cred ca joaca Nicolita......de ce nu il baga pe ....(???).....cum???joaca Vali Badea? ...pai ala nu stie sa alerge si nu a facut nimic in ultimele jocuri etc etc etc etc. Discutiile vor continua pana la fluierul de inceput cand.........brusc! o sa se faca liniste. Nu o sa mai aud nici o voce de barbat. Ba mai mult, nici macar nu o sa ii mai vad clipind (am un prieten care, va jur, nu clipeste delooooc la meciuri!!).
Linistea o sa dureze pana la prima ratare a Stelei!! Da, asta va fi un moment deosebit: poate sa fie deosebit in sensul bun (daca faza a fost frumos construita si pasele au curs cum trebuie ) sau deosebit in sensul rau (daca singur cu portarul Nicolita iar rateaza sau nu il vede liber pe Dayro Moreno ca sa ii paseze. Am auzit cum ca Nicolita e egoist si cam cauta gloria singur).
Din acest moment se va dezlantui iadul: beri trantite nervos pe masa, cuvinte care nu sunt trecute in DEX vor fi repetate in mod frecvent, se va auzi foarte des cuvantul "mama" si toate derivatele lui, se vor purta dialoguri imaginare cu fotbalistii de pe teren, dialoguri cu Lacatus.....o adevarata degringolada!!!
Va venit apoi momentul tragic in care Galata va da gol (se indoieste cineva ca acel moment va veni?). Atunci......tragedia e pe noi!
Stelistul meu o sa se incrunte, o sa faca fete-fete si o sa fie foarte suparat ca baietii nu au ascultat de indicatiile lui, nu au jucat cum a gandit el. In asentimentul lui vor fi si ceilalti antrenori de langa el!!
Meciul, cel mai probabil, se va termina tragic (desi sincer nu imi doresc asta).
Dupa fluierul final.....iar discutii interminabile. Dar lasa...in retur o sa fie mai bine (nici ei nu o sa creada asta cu adevarat!!).
Pana o sa ne vina nota de plata, se vor incinge discutii in contradictoriu cu dinamovistii si rapidistii, carora li se va aduce in mod obsesiv aminte ca Steau a fost camipoana Europei CANDVA! (daca nu ma insel in '86). Ca deh, in lipsa de alte realizari traim cu amintirea celor trecute. De mult trecute!

Ce voi face eu in tot acest timp? Am sa stau la masa alaturi de celelate sotii/prietene de microbisti si ne vom amuza copios pe seama lor. In plus, putem sa vorbim despre orice, pentru ca oricum cu noi nici un mascul nu va discuta.
Cu toate astea, eu una sunt innebunita sa il privesc cand se uita la meci pentru ca traieste cu atata pasiune meciul. De altfel, e singurul moment in care pot sa il vad cum da frau liber sentimentelor; pe fata lui vezi un amalgam de emotii, trairi, sentimente!! E de-a dreptul amuzant, sincer! Si nici nu ma deranjeaza ca se exprima in limbajul lui primitiv (ca orice microbist, nu?)....important e ca se exprima, mama lui de moldovean!!

Va intrebati de ce ma duc cu el le meci?
Cum de ce? Pentru ca, incercand sa fiu o sotie bune, trebuie sa ii inteleg pasiunile sau macar sa ma fac ca i le integ. Sincera sa fiu, pana acum nu am reusit sa inteleg mai deloc acest joc, fotbalul. Oricum, incurajarile viitorului meu sot suna asa "Nici nu o sa intelegi vreodata. Tine de competitie, iubito".
Deci asta era misterul....tine de competitie!

Ei bine, eu sper totusi sa bata Steaua. Asa ca.....Haide Steaua!!

2 comentarii:

Georgiana spunea...

Buei cusu...cu talentul tau facem afacere :))) Antreprenori cum suntem...tu cu povestitul, eu cu vanzarea povestirilor:)) Postul tau este foarte tare...am super ras:) Si cu moldovenii ne descurcam...pt ca ne plac mult de tot :P


Pup!

Unknown spunea...

Bai, apuca-te de scris frate!
Are dreptate Georgiana
Noi te impresariem, iti cautam edituri care sa-ti publice cartile, fgasim noi ceva un ban cinstit sa iasa.
Eu iti fac copertlie la Lemings.
Hai, da-i bice.
Toata lumea e de acord ca esti talentata si tu la ceva.